ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 7

 

17 квітня 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М.,  Бондаренко В.Д.,  Буховець О.Ю.,  Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Кацуба В.М., Кличко В.В., Пехов В.А. Федорук М.Т.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Федоренко Ю.В., Шкуріна Л.Б., старший консультант Маковський О.А.

 

Запрошені:

Бондар І.Ю. – заступник директора Департаменту публічної адміністрації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Скопненко Г.П.керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Гапотченко В.І. – заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кравченко В.В. директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Грачова У.І. – заступник керівника Головного управління з питань економічної політики та впровадження економічних реформ Адміністрації Президента України;

Маркович Г.Б. – заступник директора Департаменту місцевих бюджетів та інвестицій Міністерства фінансів України;

Ковпашко І.В. – заступник начальника Департаменту пенсійного забезпечення Пенсійного фонду України;

Хілл Н. – тимчасовий Директор представництва в Україні НДІ Міжнародних Відносин США;

Джефрі Майєрс, керівник демократичних та урядових програм Агентства США з міжнародного розвитку;

Барщевський Є. – асистент програми для політичних партій та Верховної Ради України НДІ;

Дерябіна В. – керівник програми для політичних партій та Верховної Ради України НДІ;

Полтавець В.Д. – виконавчий директор Асоціації малих міст України;

Вербіцький М.В. – Чортківський міський голова Тернопільскої області;

Кулик Р.В. – радник Чортківського міського голови Тернопільської області;

Чернов С.І. – Президент Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад», Голова Харківської обласної ради;

Андрійчук Ю.М. – Голова Секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Панасюк Ф.Т. – заступник керівника Виконавчої дирекції по роботі з урядовими установами Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад;

Верес Л.І. – заступник начальника Управління начальник юридичного управління Київської міської державної адміністрації;

Матюх Т.В. – заступник директора Департаменту пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України;

Астапов А.О. – заступник начальника юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;

Кістанова Т.Б. – спеціаліст з питань контакторських організацій Агентства США з міжнародного розвитку;

Бережницький Я.В. – заступник завідувача відділу експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Харитонський І.Д. – адвокат приватної практики;

Стретович В.М. – народний депутат України 2,4,5,6 скликань;

Хомич В.Г. – заступник начальника відділу міжбюджетного регулювання Міністерства фінансів України;

Ткачук Анатолій Федорович – директор з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства;

Тимкович Б.Р. головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про перспективні напрямки співпраці Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з проектом міжнародної технічної допомоги “Зміцнення політичних процесів в Україні (Компонент III)”, який виконується Національним Демократичним Інститутом Mіжнародних Відносин (США).

2. Про перспективні напрямки співпраці Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з проектом “Розробка та впровадження інструментів доступу до публічної інформації у малих містах України”, що здійснюється за фінансової підтримки Європейського Союзу та реалізується виконавчим комітетом Української міської ради в партнерстві з Асоціацією малих міст України.

3. Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

4. Про роз’яснення Комітету щодо здійснення пенсійного забезпечення посадових осіб органів державної податкової служби у зв’язку із зверненням Мінсоцполітики України.

5. Про ситуацію, що склалася в Тернопільській обласній раді.

6. Про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. № 2248 від 08.02.2013, № 2348 від 20.02.2013, №№ 1201-117 – 1201-132 від 20.03.2013.

7. Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

8. Про призначення позачергових місцевих виборів.

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо розподілу повноважень між Київською міською радою та районними в місті радами) (реєстр. № 1084, н.д. А.Павловський, В.Бондаренко, Ю.Одарченко, О.Чорноволенко, О.Бригинець, В.Ар’єв, Д.Андрієвський, Ю.Стець, В.Яворівський).

10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо порядку утворення районних в місті рад)  (реєстр. № 1171, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко).

11. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" щодо приведення його у відповідність до чинного законодавства України (реєстр. № 1127, н.д. О.Канівець).

12. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про адміністративні послуги" (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) (реєстр. № 2149, н.д. О.Продан, Н.Агафонова, С.Каплін, Н.Новак, П.Розенко, В.Наливайченко, Т.Кутовий).

13. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо навчання для роботи на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій) (реєстр. № 2151, н.д. Р.Князевич).

14. Про проект Закону про попередню підготовку членів виборчих комісій (реєстр. № 0864) (друге читання).

15. Про проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769, КМУ, М.Я.Азаров).

16. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 1255,          н.д. В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов, Н.Новак, В.Іщенко, М.Паламарчук, М.Іонова, Р.Романюк).

17. Різне.

 

***

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього. Зауважень і пропозицій не надійшло.

Д.Жванія вніс пропозицію визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про перспективні напрямки співпраці Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з проектом міжнародної технічної допомоги “Зміцнення політичних процесів в Україні (Компонент III)”, який виконується Національним Демократичним Інститутом Mіжнародних Відносин (США).

2. Про перспективні напрямки співпраці Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з проектом “Розробка та впровадження інструментів доступу до публічної інформації у малих містах України”, що здійснюється за фінансової підтримки Європейського Союзу та реалізується виконавчим комітетом Української міської ради в партнерстві з Асоціацією малих міст України.

3. Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

4. Про роз’яснення Комітету щодо здійснення пенсійного забезпечення посадових осіб органів державної податкової служби у зв’язку із зверненням Мінсоцполітики України.

5. Про ситуацію, що склалася в Тернопільській обласній раді.

6. Про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. № 2248 від 08.02.2013, № 2348 від 20.02.2013, №№ 1201-117 – 1201-132 від 20.03.2013.

7. Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

8. Про призначення позачергових місцевих виборів.

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо розподілу повноважень між Київською міською радою та районними в місті радами) (реєстр. № 1084, н.д. А.Павловський, В.Бондаренко, Ю.Одарченко, О.Чорноволенко, О.Бригинець, В.Ар’єв, Д.Андрієвський, Ю.Стець, В.Яворівський).

10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо порядку утворення районних в місті рад)  (реєстр. № 1171, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко).

11. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" щодо приведення його у відповідність до чинного законодавства України  (реєстр. № 1127, н.д. О.Канівець).

12. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про адміністративні послуги" (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) (реєстр. № 2149, н.д. О.Продан, Н.Агафонова, С.Каплін, Н.Новак, П.Розенко, В.Наливайченко, Т.Кутовий).

13. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо навчання для роботи на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій) (реєстр. № 2151, н.д. Р.Князевич).

14. Про проект Закону про попередню підготовку членів виборчих комісій (реєстр. № 0864) (друге читання).

15. Про проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769, КМУ, М.Я.Азаров).

16. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 1255,           н.д. В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов, Н.Новак, В.Іщенко, М.Паламарчук, М.Іонова, Р.Романюк).

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: презентацію проекту міжнародної технічної допомоги Агентства з міжнародного розвитку США “Україна: Зміцнення політичних процесів” за номером AID-121-A-00-09-00709 від 1.10.2009 р., зі змінами від 28.03.2013 р., що виконує організація “Національний Демократичний Інститут Міжнародних Відносин (НДІ)”, яку представив Джефрі Майєрс, керівник демократичних та урядових програм Агентства США з міжнародного розвитку.

Під час презентації проекту представники Агентства США з міжнародного розвитку вказували, що діяльність проекту може бути пов’язаною з аналізом законодавства щодо регулювання діяльності політичних партій та проведення виборів, надання консультативної допомоги та практичних рекомендацій, проведення спільних заходів, тощо. 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Наталі Хілл – виконуюча обов'язки директора НДІ в Україні.

Р.Князевич вніс пропозицію щодо залучення Комітету до відбору громадських організацій, які виступатимуть реципієнтами проекту.

Обговорюючи питання, члени Комітету виказали на готовність підтримки і зацікавленість у результатах проекту.

УХВАЛИЛИ:

1. Виступити до 31 березня 2016 року бенефіціаром проекту міжнародної технічної допомоги Агентства з міжнародного розвитку США “Україна: Зміцнення політичних процесів” за номером AID-121-A-00-09-00709 від 01.10.2009 р., зі змінами від 28.03.2013 р., який виконує організація “Національний Демократичний Інститут Міжнародних Відносин (НДІ)” (опис проекту додається);

2. Надати згоду на моніторинг впровадження діяльності, зазначеної в описі проекту, особливо діяльності, що націлена на підтримку налагодження взаємозв'язків між громадськими організаціями та партіями та на сприянні роботі громадських об’єднань у відстоюванні інтересів громадськості та моніторинговій діяльності, а також у підвищенні прозорості і чесності виборчих процесів;

3. Відповідно по Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 153 “Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги” звернутися до Міністерства  економічного розвитку і торгівлі України з пропозицією продовжити державну реєстрацію проекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: презентацію проекту “Розробка та впровадження інструментів забезпечення доступу до публічної інформації в малих містах України”, що реалізується виконавчим комітетом Української міської ради за підтримки Європейського Союзу, яку представила виконавчий директор Асоціації малих міст України В.Полтавець.

В.Полтавець наголосила, що основною метою проекту є сприяння впровадженню та забезпеченню прав громадян щодо доступу до публічної інформації у малих містах України, створення належних умов для доступу до публічної інформації шляхом впровадження практики передових інформаційних технологій у муніципальному управлінні, посилення дієздатності та можливостей органів місцевого самоврядування малих міст в області комунальних послуг і доступу до публічної інформації, поширення позитивного досвіду міст, що беруть участь у проекті, щодо створення і функціонування доступу до публічної інформації.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Полтавець.

Обговорюючи питання, члени Комітету виказали на готовність підтримки і зацікавленість у результатах проекту.

УХВАЛИЛИ:

1. Виступити на період 24 місяців бенефіціаром проекту “Розробка та впровадження інструментів забезпечення доступу до публічної інформації в малих містах України”, що реалізується виконавчим комітетом Української міської ради за підтримки Європейського Союзу (опис проекту додається);

2. Надати згоду на моніторинг впровадження діяльності, зазначеної у контракті DCI-NSAPVD/2012/297-595 (контракт додається);

3. Відповідно по Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 153 “Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги” звернутися до Міністерства  економічного розвитку і торгівлі України з пропозицією здійснити державну реєстрацію проекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Доповідач поінформував членів Комітету про Положення про позаштатного консультанта у Верховній Раді України та в її органах, затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 07.07.2003 № 701, ознайомив із біографічними довідками кандидатів та запропонував поставити їм питання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Ю.Андрійчук, В.Стретович, І.Харитонський, А.Ткачук.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Голови Комітету Д.Жванії щодо кандидатур Андрійчука Юрія Миколайовича, голови секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”, Харитонського Ігоря Давидовича, адвоката приватної практики, Ткачука Анатолія Федоровича, директора з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства, Стретовича Володимира Миколайовича, народного депутата України 2,4,5,6 скликань на позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати відповідні подання від Комітету Керівнику Апарату Верховної Ради України.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на cекретаря Комітету Р.Князевича.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про роз’яснення Комітету щодо здійснення пенсійного забезпечення посадових осіб органів державної податкової служби у зв’язку із зверненням Мінсоцполітики України.

Доповідач зазначив, що до Комітету звернулося Міністерство соціальної політики України з проханням надати роз’яснення Комітету щодо застосування статті 344 Податкового кодексу України, де йдеться про зарахування періоду роботи в органах державної податкової служби до відповідного стажу, наявність якого дає право на призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку. О.Буховець повідомив, що проблема застосування, як вважають у Мінсоцполітики, полягає у відповіді на питання який саме Закон України «Про державну службу» мається на увазі у Податковому кодексі України: чинний на сьогодні Закон від 16.12.1993 № 3723-ХІІ чи  його нова редакція від 17.11.2011 № 4050-VІ, що набуває чинності з 1 січня 2014 року.

О.Буховець ознайомив присутніх із проектом роз’яснення щодо даного питання, підтриманого підкомітетом з питань органів виконавчої влади та запропонував обговорити його.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Проект розяснення схвалено.

Пропозицію підтримано.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про ситуацію, що склалася в Тернопільській обласній раді.

Доповідач нагадав, що на минулому засіданні Комітету було озвучено звернення Голови постійної комісії з питань законності та правової політики, здійснення демократичного цивільного контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави Тернопільської обласної ради щодо ситуації, яка склалася навколо заміщення 19 депутатів цієї ради наступними за черговістю кандидатами у депутати у виборчих списках відповідних місцевих організацій політичних партій. Зважаючи на нагальність розгляду даного питання та суспільний резонанс навколо нього, Комітет доручив підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян і Управлінню по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України вивчити матеріали звернення та про результати їх розгляду доповісти на наступному засіданні Комітету.

В.Бондаренко поінформував присутніх про основні висновки, які зробили підкомітет та Управління за результатами попереднього розгляду матеріалів, пов’язаних із ситуацією, що склалася в Тернопільській обласній раді. Її причинами стала бездіяльність Тернопільської обласної виборчої комісії протягом часу від припинення повноважень депутатів Тернопільської обласної ради ще у листопаді – грудні 2010 року до сьогодні (станом на 17.04.2013 р.), яка не розглянула питання щодо заміщення депутатів Тернопільської обласної ради, обраних до інших місцевих рад за результатами виборів 31 жовтня 2010 року, а також до Верховної Ради України за результатами виборів 28 жовтня 2012 року, наступними за черговістю кандидатами у депутати у виборчих списках відповідних місцевих організацій політичних партій. Неправомірний та незаконний характер такої бездіяльності було встановлено судовими органами.

Голова підкомітету зазначив, що для врегулювання даної ситуації та її повернення у конституційне русло було б доречно від імені Комітету звернутися до Генеральної прокуратури України та Центральної виборчої комісії з проханням вжити в межах компетенції необхідних заходів для усунення порушень закону.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Звернутися до Генеральної прокуратури України з проханням розглянути звернення Голови постійної комісії з питань законності та правової політики, здійснення демократичного цивільного контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави Тернопільської обласної ради та вжити заходів до усунення порушень закону, поновлення порушених прав виборців Тернопільської області, притягнення у встановленому законом порядку до відповідальності членів Тернопільської обласної виборчої комісії, з вини яких не відбувається засідання Тернопільської обласної виборчої комісії, у зв’язку з їх бездіяльністю.

2. Звернутися до Центральної виборчої комісії з проханням повторно розглянути питання щодо затвердження нового складу Тернопільської обласної виборчої комісії і сформувати її керуючись положеннями статті 22 Закону, або прийняти відповідно до Закону рішення щодо заміщення депутатів Тернопільської обласної ради, обраних до інших місцевих рад за результатами виборів 31 жовтня 2010 року або до Верховної Ради України за результатами виборів 28 жовтня 2012 року, у зв’язку з бездіяльністю Тернопільської обласної виборчої комісії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. №2248 від 08.02.2013, №2348 від 20.02.2013, №№1201-117 – 1201-132 від 20.03.2013 р.

Голова підкомітету В.Бондаренко зазначив, що на 18 квітня 2013 року до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України включено питання про:

- призначення позачергових місцевих виборів з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132, якими пропонується призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних, міських голів на неділю 2 червня 2013 року,

- проект Постанови про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (реєстр.№ 2248, н.д. М.Федорук, М.Бурбак, Р.Ванзуряк та інші), якою пропонується призначити зазначити позачергові вибори на неділю 2 червня 2013 року,

- проект Постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови (реєстр.№2348, н.д. О.Медуниця, І.Купрейчик), якою пропонується призначити зазначити позачергові вибори на неділю 21 квітня 2013 року.

Керуючись вимогами Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, згідно з частиною першою статті 15 якою передбачено, що позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів, пропонується змінити дату проведення позачергових місцевих виборів.

Голова підкомітету В.Бондаренко запропонував до розгляду проект рішення Комітету, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України при розгляді проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132 змінити запропоновану у проектах дату з «2 червня 2013 року» на «30 червня 2013 року».

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утрималися» – 4 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

***

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України при розгляді проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів з реєстр. № 2248 та реєстр. № 2348 змінити запропоновану у проектах дату на «27 жовтня 2013 року».

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

7.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

Доповідач зазначив, що з поданням про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення до парламенту звернулася Тернопільська обласна рада. Питання погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Чортківською міською, Чортківською районною та Тернопільською обласною радами.

В.Гладій надав комплексну інформацію щодо соціальних та економічних характеристик м. Чортків та повідомив, що під час розгляду питання на засіданні підкомітету його члени погодилися з наведеною у наданих матеріалах аргументацією і пропонують Комітету підтримати подання Тернопільської обласної ради про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, М.Вербіцький.

В ході обговорення члени Комітету були ознайомлені з висновком Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України щодо питання зміни статусу м. Чортків, в якому зазначається, що така зміна спричинить додаткові бюджетні видатки на створення дублюючих структурних підрозділів органів державної влади, що в свою чергу призведе до зменшення надходжень до районних бюджетів, перерозподілу об’єктів спільної власності територіальних громад відповідних районів.

Більшість членів Комітету не погодилися з точкою зору Управління, підтримавши позицію підкомітету. При цьому відзначалося, що віднесення міста Чортків до категорії міст обласного значення надасть змогу збільшити темпи розвитку територіальної громади, підвищить фінансово-економічну самостійність місцевого самоврядування, сприятиме інвестиційній привабливості території, що в свою чергу вимагає нових, більш ефективніших організаційно-адміністративних форм місцевого самоврядування територіальної громади.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Проти» – 4 народних депутати України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 27 жовтня 2013 року.

Загалом на розгляд подається 27 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме: 22 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 1 – у зв’язку зі смертю, 1 – за вироком суду, 3 – за рішенням відповідної ради.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори

Роздольського сільського голови (Роздольська сільська рада Первомайського району Харківської області),

Петрівського сільського голови (Петрівська сільська рада Шевченківського району Харківської області),

Коробчинського сільського голови (Коробчинська сільська рада Новомиргородського району Кіровоградської області),

Кудашівського сільського голови (Кудашівська сільська рада Криничанського району Дніпропетровської області),

Старосанжарського сільського голови (Старосанжарська сільська рада Новосанжарського району Полтавської області),

Гордіївського сільського голови (Гордіївська сільська рада Романівського району Житомирської області),

Рибальського сільського голови (Рибальська сільська рада Татарбунарського району Одеської області),

Підлісномукарівського сільського голови (Підлісномукарівська сільська рада Дунаєвецького району Хмельницької області),

Дніпровського сільського голови (Дніпровська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області),

Хорлупівського сільського голови (Хорлупівська сільська рада Ківерцівського району Волинської області),

Кодаківського сільського голови (Кодаківська сільська рада Васильківського району Київської області),

Плесецького сільського голови (Плесецька сільська рада Васильківського району Київської області),

Лиманського сільського голови (Лиманська сільська рада Татарбунарського району Одеської області),

Стрюківського сільського голови (Стрюківська сільська рада Миколаївського району Одеської області),

Пиратинського сільського голови (Пиратинська сільська рада Радехівського району Львівської області),

Старомайорського сільського голови (Старомайорська сільська рада Великоновосілківського району Донецької області),

Андріяшівського сільського голови (Андріяшівська сільська рада Бердичівського району Житомирської області),

Іванковецького сільського голови (Іванковецька сільська рада Лановецького району Тернопільської області),

Комишуватського сільського голови (Комишуватська сільська рада Першотравневого району Донецької області),

Приморського сільського голови (Приморська сільська рада Татарбунарського району Одеської області),

Червонокостянтинівського сільського голови (Червонокостянтинівська сільська рада Петрівського району Кіровоградської області),

Чернеччинського сільського голови (Чернеччинська сільська рада Краснопільського району Сумської області),

Райгородоцького сільського голови (Райгородоцька сільська рада Бердичівського району Житомирської області),

Опішнянського селищного голови (Опішнянська селищна рада Зіньківського району Полтавської області),

Тиврівського селищного голови (Тиврівська селищна рада Тиврівського району Вінницької області),

Кам’яного селищного голови (Кам’яна селищна рада Вільнянського району Запорізької області),            

Верхньодніпровського міського голови (Верхньодніпровська міська рада Верхньодніпровського району Дніпропетровської області)

на неділю 27 жовтня 2013 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо розподілу повноважень між Київською міською радою та районними в місті радами) (реєстр. №1084, н.д. А.Павловський, В.Бондаренко, Ю.Одарченко, О.Чорноволенко, О.Бригинець, В.Ар’єв, Д.Андрієвський, Ю.Стець, В.Яворівський).

Доповідач зазначив, що метою законопроекту, за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, є встановлення сфер компетенції Київської міської ради та районних в місті Києві рад. Він ознайомив присутніх із основними положеннями поданого законопроекту, висновками Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету з питань правової політики, Комітету з питань бюджету та Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України щодо нього, в яких наводиться низка зауважень як концептуального, так і техніко-юридичного характеру. При цьому узагальнюючий висновок Головного управління зводиться до доцільності повернення законопроекту суб‘єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання за результатами розгляду в першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

У ході всебічного та детального обговорення прозвучали різні точки зору щодо тих чи інших положень законодавчої ініціативи, однак більшість членів Комітету висловилася на користь повернення даного законопроекту авторам на доопрацювання, погоджуючись, в основному, з доводами Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 3 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ” (щодо розподілу повноважень між Київською міською радою та районними в місті радами) (реєстр. № 1084) за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримався» – 3 народних депутати України, «Не брали участі у голосуванні» – 3 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо порядку утворення районних в місті рад) (реєстр. № 1171, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко).

Доповідач зазначив, що поданий законопроект, регламентуючи порядок прийняття та відміни рішення про створення районних в місті рад, має на меті, за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, оптимізацію місцевого самоврядування. Він ознайомив присутніх із основними положеннями поданого законопроекту, висновками Комітету з питань правової політики, Комітету з питань бюджету та Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, Головного науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України щодо нього, в яких наводиться низка зауважень як концептуального, так і техніко-юридичного характеру, в тому числі вказується на відсутність фінансово-економічного обґрунтування.

Зокрема, Головне управління наголошує, що питання утворення нових та ліквідації існуючих місцевих рад як органів публічної влади не врегульовані належним чином законодавством України, що викликає численні практичні проблеми, а тому правила вирішення вказаних питань потребують законодавчого врегулювання, і саме в Законі, до якого пропонуються зміни. Потребують врегулювання, у разі ліквідації районних рад, питання правонаступництва районних у містах рад, правила взаємовідносин між територіальною громадою району в місті як суб’єктом права власності, та міською радою як суб’єктом управління цією власністю та багато інших. Так само чинне законодавство України не містить вичерпних відповідей на питання стосовно правил формування нових рад, їх реєстрації як юридичних осіб, передачі їм майна, необхідного для виконання повноважень тощо. При цьому узагальнюючий висновок Головного управління зводиться до доцільності повернення законопроекту суб‘єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання за результатами розгляду в першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Під час всебічного та детального обговорення питання члени Комітету запропонували для голосування проекти висновків Комітету щодо проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (реєстр. № 1171), передбачені пунктами 2, 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України: щодо відхилення законопроекту; щодо повернення законопроекту суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Однак жоден із них не отримав достатньої кількості голосів, необхідних для ухвалення висновку Комітету.

Зважаючи на вищевказані обставини, констатуючи неможливість досягнення згоди для ухвалення того чи іншого висновку Комітету та керуючись статтею 111 Регламенту Верховної Ради України, члени Комітету висловилися за необхідність внесення даного питання на розгляд Верховної Ради України для прийняття остаточного рішення на її пленарному засіданні.

УХВАЛИЛИ:

1. Проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (реєстр. № 1171), поданий народними депутатами України О.Чорноволенком та Ю.Одарченком винести на розгляд Верховної Ради України.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" щодо приведення його у відповідність до чинного законодавства України (реєстр. № 1127, н.д. О.Канівець).

Доповідач зазначив, що поданий законопроект, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, розроблено з метою належного правового врегулювання виборів Київського міського голови. Він полягає в заміні посилань у статті 13 та пункті 4 Прикінцевих положень Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» з нечинного на сьогодні Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» на чинний Закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи. При цьому експерти вказують, що використання у відсильних нормах законодавчих актів конкретних назв інших нормативно-правових актів є порушенням рекомендацій нормопроектувальної техніки, оскільки воно зумовлює ті наслідки, прикладом яких є ситуація, що призвела до появи даного законопроекту. Але, незважаючи на це, у даному проекті повторюється така ж помилка, зокрема, знову пропонується навести конкретну назву виборчого Закону. Тому у разі прийняття у сфері законодавства про місцеві вибори нового законодавчого акту з іншою назвою відповідні положення Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» знову потребуватимуть коригування.

 

Є.Карташов поінформував присутніх про результати розгляду законопроекту з реєстр. № 1127 на засіданні підкомітету з питань місцевого самоврядування, який пропонує Комітету підтримати його прийняття за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" щодо приведення його у відповідність до чинного законодавства України                  (реєстр. № 1127), поданий народним депутатом України О.Канівцем, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 15 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Не брав участь у голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

12.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) (реєстр. № 2149, н.д. О.Продан, Н.Агафонова, С.Каплін, Н.Новак, П.Розенко, В.Наливайченко, Т.Кутовий).

Доповідач зазначив, що даний законопроект, на думку авторів, направлений на обмеження контакту суб’єктів звернення з органами державної влади при отриманні адміністративних послуг та зниження, таким чином, рівня корупції. Законопроектом пропонується скоротити перелік документів, що подаються суб’єктами отримання послуги, передбачити можливість подання заяви довіреною особою суб’єкта звернення щодо послуги, розширення інформації, яка має бути розміщена на веб-сайті суб’єкта надання послуг.

О.Буховець ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо законопроекту, яке вважає, що частина його положень фактично не містить нових норм, а тому їх прийняття замість систематизації законодавчих норм може призвести до зворотнього ефекту і рекомендує повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Він також повідомив, що Міністерство фінансів України у своєму висновку вказує, що окремі положення законопроекту містять неточності і суперечності, а відтак, зауважує на необхідності його суттєвого доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, У.Грачова, В.Кравченко.

Заступник керівника Головного управління з питань економічної політики та впровадження економічних реформ Адміністрації Президента України У.Грачова зазначила, що запропоновані положення дублюють вже існуючі у Законі норми, в той час як інші пропозиції (до частини третьої статті 5 щодо наділення підприємств, установ та організацій правом надавати адміністративні послуги, частин п’ятої та шостої статті 9 щодо визначення виключно Законом України Про адміністративні послуги» переліку та вимог до документів, необхідних для отримання таких послуг) не узгоджуються з логікою та концепцію Закону. Також було зауважено на недоцільності запропонованого значного звуження переліку документів, необхідних для отримання послуги, що знаходяться в особистому зберіганні суб’єкта звернення, оскільки це не сприятиме скороченню строків надання адміністративних послуг.

В.Кравченко ознайомив присутніх із висновками Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» до законопроекту, яка вважає, що пропозиція про вилучення в частині сьомій статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги» пунктів 3-17 може призвести до збільшення строків надання послуг і до збільшення витрат на утримання суб’єкта надання послуг, та підтримує пропозицію про повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з метою визначення механізмів отримання додаткової інформації, що міститься в документах, які пропонується вилучити з переліку, та фінансування відповідної діяльності.

Після тривалої дискусії, підтримуючи, загалом, ідею спрощення умов надання адміністративних послуг, але погоджуючись з необхідністю суттєвого удосконалення законопроекту, більшість членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності повернення законопроекту з реєстр. № 2149 суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) (реєстр. № 2149 від 31.01.2013), поданий народними депутатами України О.Продан, Н.Агафоновою, С.Капліним, Н.Новак, П.Розенком, В.Наливайченком, Т.Кутовим, повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 2 народних депутати України, «Утрималися» – 6 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

13.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо навчання для роботи на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій) (реєстр. № 2151, н.д. Р.Князевич).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується виключити із Закону України «Про вибори народних депутатів України» від 17 листопада 2011 року № 4061-VІ положення про обов’язкове проходження навчання для осіб, які претендують на роботу на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій, що набрали чинності 01 січня 2013 року, оскільки це сприятиме забезпеченню ефективної роботи окружних виборчих комісій на виборах народних депутатів України. Він також ознайомив присутніх із висновками щодо законопроекту, які надали Комітет Верховної Ради України з питань правової політики, Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України.

Зокрема, Головне управління вважає, що порушені питання мають врегульовуватися комплексно, включаючи вирішення юридичної долі проекту Закону про попередню підготовку членів виборчих комісій (реєстр. № 0864 від 12.12.2012), прийнятого в першому читанні Верховною Радою України шостого скликання. При цьому узагальнюючий висновок наукової експертизи зводиться до доцільності прийняття законопроекту з реєстр № 2151 за результатами розгляду в першому читанні за основу з врахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Під час обговорення члени Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності прийняття законопроекту з реєстр. №2151 за основу за наслідками розгляду в першому читанні.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» щодо навчання для роботи на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій (реєстр.          № 2151) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи і внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян, народному депутату України Бондаренку В.Д.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

14.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону про попередню підготовку членів виборчих комісій (реєстр. № 0864) (друге читання).

Доповідач зазначив, що даний законопроект було прийнято за основу Верховною Радою України шостого скликання. Тому, відповідно до регламентних норм, він підлягає розгляду новообраним парламентом за процедурою підготовки до другого читання. До порядку денного другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання законопроект з реєстр. № 0864 був включений 2 квітня 2013 року і 16 квітня сплив час, передбачений частиною першою статті 116 Регламенту Верховної Ради України для подання до нього поправок та пропозицій. До даного законопроекту була подана тільки одна пропозиція – від народного депутата України Князевича Р.П. – законопроект відхилити.

В.Бондаренко поінформував присутніх, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України свого часу рекомендувало відхилити даний законопроект за результатами розгляду у першому читанні. Разом із тим він також відзначив, що Головне управління у своєму висновку від 27 березня 2013 року підтримало проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» щодо навчання для роботи на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій (реєстр. № 2151 від 31.01.2013), поданий народним депутатом України Князевичем Р.П., яким пропонується виключити із Закону України «Про вибори народних депутатів України» від 17 листопада 2011 року № 4061-VІ положення про обов’язкове проходження навчання для осіб, які претендують на роботу на керівних посадах у складі окружних виборчих комісій.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Під час обговорення члени Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності підтримки пропозиції народного депутата України Р.Князевича та відхилення законопроекту з реєстр. № 0864 за результатами розгляду в другому читанні.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію народного депутата України Князевича Р.П. та рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про попередню підготовку членів виборчих комісій (реєстр. № 0864) за результатами розгляду в другому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян – народному депутату України Бондаренку В.Д.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

15.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769, КМУ, М.Я.Азаров).

Доповідач зазначив, що розроблені Кабінетом Міністрів України Основні напрями бюджетної політики на 2014 рік визначають цілі та завдання бюджетної політики на даний рік відповідно до статті 33 Бюджетного кодексу України. Вони складаються з шести розділів, один із яких стосується проблематики відносин державного та місцевих бюджетів, що потребує особливої уваги зі сторони Комітету з огляду на предмет його відання.

О.Дудка ознайомив присутніх зі зверненнями Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" та Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад, які пропонують включити до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік пропозиції Національного конгресу місцевого самоврядування, надіслані в установленому Законом України "Про асоціації органів місцевого самоврядування" порядку до Кабінету Міністрів України, але не враховані в повному обсязі.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Г.Маркович, Ф.Панасюк.

Під час обговорення відзначалась необхідність всебічного зміцнення матеріально-фінансової основи місцевого самоврядування, врахування місцевих та регіональних інтересів при підготовці Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік та, у зв’язку із цим, суттєвого розширення і змістовного наповнення розділу проекту, який відповідно до пункту 5 частини четвертої статті 33 Бюджетного кодексу України має відображати взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань бюджету:

1. У Розділі "Взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами" проекту:

1) абзац восьмий доповнити реченням такого змісту:

"Спрощення процедур здійснення запозичень до місцевих бюджетів шляхом зняття обмежень по кількості населення для здійснення органами місцевого самоврядування запозичень до бюджетів розвитку";

2) абзац десятий викласти в такій редакції:

"підвищення фінансової спроможності місцевих бюджетів шляхом внесення змін до бюджетного та податкового законодавства в частині:

- віднесення плати за землю до місцевих податків з наданням місцевим радам права регулювати ставки цього податку у визначених законом межах;

- запровадження плати за землю на рівні орендної плати для землекористувачів – власників розташованого на земельних ділянках нерухомого майна, що не мають належно оформленого права на землю, а також для землекористувачів, які мають земельні ділянки в постійному користуванні, та використовують їх для провадження господарської діяльності;

- включення до доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів частини податку на прибуток підприємств (крім державної та комунальної власності) в обсязі 25%;

- збільшення надходжень від туристичного збору шляхом спрощення процедури оподаткування, запровадження ставок в залежності від обороту (виручки) за надання послуг з тимчасового проживання, скорочення пільг;

- закріплення на рівні 70 відсотків відрахування екологічного податку до бюджетів місцевого самоврядування;

- спрямування до місцевих бюджетів надходжень від судового збору за місцем розгляду справ, а також звільнення від сплати судового збору органів місцевого самоврядування;

- визначення обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку регіонів та інших субвенцій капітального характеру, виходячи з чисельності населення, що проживає на відповідній території;

3) абзац одинадцятий викласти в такій редакції:

"удосконалення формульного підходу до розрахунку доходів та видатків місцевих бюджетів, що враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів шляхом:

- заміни методу екстраполяції на метод середньої геометричної прогресії для міст, що мають щорічне зростання доходів;

- не врахування у прогнозованих доходах сум одноразових надходжень до місцевих бюджетів у базових роках";

4) абзац чотирнадцятий викласти в такій редакції:

"недопущення скорочення мережі бюджетних установ";

5) доповнити абзацами такого змісту:

забезпечення в повному обсязі коштами з державного бюджету органів місцевого самоврядування для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень;

удосконалення казначейського обслуговування органів місцевого самоврядування та порядку реєстрації фінансових зобов'язань в органах Державної казначейської служби;

забезпечення ліквідації податкової заборгованості державних підприємств перед місцевими бюджетами, зокрема шляхом надання цільової фінансової підтримки з державного бюджету цим підприємствам;

послідовного підвищення рівня оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування шляхом встановлення посадового окладу спеціаліста найнижчої категорії на рівні не менше двох розмірів мінімальної заробітної плати;

поетапного списання заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками, отриманими в минулих роках;

забезпечення компенсації втрат доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, внаслідок надання державою податкових пільг;

погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла в зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися відповідними органами влади;

погашення кредиторської заборгованості органів місцевого самоврядування за здійсненими видатками, які мали фінансуватися за рахунок державних програм, в тому числі щодо здійснення комплексного протипаводкового захисту;

зміцнення фінансової основи діяльності органів місцевого самоврядування міста Києва за рахунок зарахування до бюджету міста Києва 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на його території, а також субвенцій та додаткової дотації бюджету міста Києва на виконання містом Києвом столичних функцій;

6) перенести до інших розділів проекту абзаци такого змісту:

зростання мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;

проведення адміністративної та адміністративно-територіальної реформи;

подальшого реформування медичної галузі;

завершення реалізації пілотних проектів з відпрацювання моделі реформування системи охорони здоров’я відповідно до Закону України “Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві;

2. У Розділі "Інші питання, вирішення яких необхідне для складення проекту закону про Державний бюджет України на 2014 рік":

1) абзац дев'ятий "оптимізації мережі вищих навчальних закладів, підготовка фахівців в яких здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, шляхом створення на їх базі укрупнених потужних регіональних університетів" та абзац шістнадцятий "подальшої оптимізації мережі наукових установ та їх укрупнення з урахуванням установлених критеріїв оцінювання результативності науково-технічної діяльності" виключити;

2) в абзаці вісімнадцятому слова "та встановлення мораторію на затвердження нових програм" виключити.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

16.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 1255, н.д. В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов, Н.Новак, В.Іщенко, М.Паламарчук, М.Іонова, Р.Романюк).

Доповідач зазначив, що даний законопроект, за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, розроблений з метою усунення перешкод у діяльності народного депутата України, належної реалізації його прав, передбачених Законом України «Про статус народного депутата України». При цьому пропонується внесення змін до статті 17 Закону України «Про статус народного депутата України» щодо надання народному депутату України можливості брати участь у засіданнях сільських, селищних, міських, районних у місті, районних, обласних рад без попереднього надання згоди на це відповідною радою. Також передбачається обов’язок відповідних рад на вимогу народного депутата України надати йому право виступу на засіданні та копії матеріалів справи засідань відповідної ради та інших документів, пов’язаних із діяльністю рад.

Є.Карташов поінформував, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у зверненні від 29.03.2013 р. №5-106 вказує, що чинна редакція статті 17 Закону України «Про статус народного депутата України» закріплює право народного депутата України брати участь у роботі сесій місцевих рад та засіданнях її органів в загальному вигляді (в тому числі і як його можливість виступити на сесії місцевої ради з питань порядку денного в межах часу, встановленого регламентом цієї ради) і таке право належить йому в силу відповідного офіційного статусу народного депутата, що не потребує прийняття місцевою радою якогось попереднього рішення щодо такої участі. Чинна редакція Закону України «Про статус народного депутата України» чітко визначає порядок надання народному депутату необхідних матеріалів. Так, стаття 19 Закону передбачає, що посадові особи органів місцевого самоврядування зобов'язані надати йому невідкладно, а за відсутності такої можливості - не пізніш як у п'ятиденний строк необхідні інформацію і документацію. Це положення поширюється на будь-які документи, в тому числі і на проекти рішень місцевих рад тощо.

Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад» також не підтримує вказаний законопроект та висловлює щодо нього низку зауважень та пропозицій.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 13.03.2013 р. № 16/3-324/1255 вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб‘єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Головне управління наголошує на тому, що чинна редакція Закону України «Про статус народного депутата України» на законодавчому рівні вже закріпила право народних депутатів України брати участь у роботі сесій місцевих рад та засіданнях її органів з огляду на їх офіційний статус, і вважає, що немає необхідності у прийнятті додаткових рішень відповідної ради чи її органу з приводу реалізації вказаних повноважень.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко.

Під час всебічного та детального обговорення питання члени Комітету запропонували для голосування проекти висновків Комітету щодо проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 1255), передбачені пунктами 1, 2, 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України: щодо прийняття законопроекту за основу; щодо відхилення законопроекту; щодо повернення законопроекту суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Однак жоден із них не отримав достатньої кількості голосів, необхідних для ухвалення висновку Комітету.

Зважаючи на вищевказані обставини, констатуючи неможливість досягнення згоди для ухвалення того чи іншого висновку Комітету та керуючись статтею 111 Регламенту Верховної Ради України, члени Комітету висловилися за необхідність інформування головного Комітету щодо результатів розгляду даного питання.

УХВАЛИЛИ:

Поінформувати Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, визначений головним з опрацювання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування) (реєстр. № 1255), що Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування не  визначився з висновком щодо даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“2 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 16:09
03 грудня 2014 14:38
03 грудня 2014 14:37
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:34
03 грудня 2014 14:33
03 грудня 2014 14:32
03 грудня 2014 14:30
03 грудня 2014 14:29